10 mars fran koh chang!

tjoho!

Kan namna lite saker som har hant
oss under varan resa fran koh samui-bangkok-koh chang.
Det hela borjar med att vi maste lamna vara kara pa koh samui redan kl 12 pa dagen. Nar vi kom fram till farjan far vi sitta och vanta dar i 1.5 timme. Och nar vi val fick kliva pa gammrucken till buss, sa kor han oss ca 200 m, dvs ut pa piren.. okej, tack for skjutsen.. Da kliver vi pa farjan, kliver pa bussen igen nar vi ar framme. och far alltsa aka denna buss i flera timmar, tills vi har kommit till surratani.. Val dar framme, far vi sitta och vanta i 3 timmar pa nasta buss..hej myggbiten!

Framme i bangkok letar vi oss forta basta rum pa khaosand road, ett litet rum med en flackt blev det..Svintrotta som vi var gick det anda inte att sova i denna varme..

Okej.Trotta och yrvakna, springer vi in pa 7eleven for att kopa frukost och tandkram eftersom bade min och malins var slut. sa malin grabbar at sig en tub. Yes, antligen far vi borsta tanderna..Nae,sjalvklart sa har vi lyckats ta den enda tandkramen med SALT smak.. GUD sa mummsigt. Bra start pa denna dag..

Nu star vi och vantar pa bussen mot koh chang. den ska ga kl08.00. Yes,tack och lov for att det ar en V.I.P buss, nu kanske vi antligen kan fa sova nagra timmar.. Tiden gar.. igen buss kommer.. efter drygt 1 h kommer det en buss,finally.. hepp det var inte varan. Efter ett tag kommer den, sa dom vip buss? tjena, vi har alltsa fatt ett nytt gammruck till buss. Vi gav redan har upp hoppet om att vi skulle ha turen pa varan sida..
Mycket sant.. Nar vi val stannar for toa/mat stopp. ar det stopp i alla toaletter.. okej, da koper vi val oss en pase notter som trost ist da..na da ska dom ha 200 javla bath for en pasjavel. Ihelvette heller!

da kliver vi pa bussen igen.. efter att ha akt 30 min, borjar det regna.. ja , tror ni inte att bussjaveln lacker in vatten? jo, saklart !

och inte nog med det, varje gangen karln bakom oss andades, kom det ett moln mde bakisdoft.. mmm mysigt. Var ar gasmasken.... Det var nastan sa att jag tankte slanga tandkramstuben pa honom. For vadsom helst hade fan varit battre an den doften..

Och ja.. sen nar vi ar framme fragor dom om vi har hotel. Nej, ge oss ett, typ! For nu orkade vi inte jiddra na mer.
Tack och bock !

Sa nu har jag skrivit av mig lite..hehe




Khaosand road




MBK












Nu ska vi ga tillbaks till varan myshorna pa siam hut och se pa hangover. Imorgon laddar vi for utgang om vi kanner oss piggare.
Sen vill jag passa pa att gratta Jennie som fyller 20 ar idag. Hoppas du far en sjukt bra fodelsedag i vietnamn baby!:)

pussochkram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack min fina!! =)

Lev livet nu sa ses vi hemma om nagra manader!!

PUSS

2011-03-13 @ 04:07:01
Postat av: Rosanna

Haha förlåt men, fyfan vad jag garvade då jag läste! Snacka om höjden av otur haha, skadeglädje när den är som bäst;) Nä men hoppas ni får bättre tur när ni åker tillbaka till bankok! Puss på er mina fina och ta hand om er <3 Saknar er redan!

2011-03-13 @ 23:51:09
URL: http://rosannascharin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback