helvetesresan vietnam-laos

Sabai dee!
hur fan ar laget, jora. bilen gar bra sj?
Namen vafan, kom pa att vi glomt beratta om varan helvetes resa fran vietnam till laos. SA ni som kanner intresserade,varsagoda!


Nar vi bokade biljetten blev vi lovade det basta bussbolaget och dom basta bussarna. Resan skulle ta 24 h och vi skulle fa aka sleepingbuss hela vagen, utan byte..
Okej, forst blev vi inslangda i ett gammruck. Och sjalvklart fick jag(emelie) och mallz den enda platsen pa bussen dar rutan saklart var sonder. Sa efter Vietnams regn och kyla blasandes pa oss i 4 timmar, var vi kalla som isbitar.
Dags for buss byte.. okej, vart ska vi ga? - jo, ga ditat bara.. eh,jaha.. ditat, javligt bra beskrivning nar det ar en korsning..tack for hjalpen.
Ingen buss kommer och vi alla star som massa fragetecken..
i 30 minuter far vi sta i varldens kyla och vanta pa bussen. Och det var nog inte foren da vi insag hur kallt det maste vara hemma i harnta..
Nar bussen val kom sa var det en sleepingbuss,tack och lov nu kan vi antligen fa sova.
-Men icke.. Da ska vi byta buss igen efter ett par timmar. Ahokej, da kan vi val passa pa och ata efter vagen nu eftersom vi inte atit pa ca 12 h..
MEN saklart far bussen punktering sa vi blir staendes efter vagen 1 h  vilket resulterar i inget matstopp.
Suck..
Vi hoppar av mitt ute i ingenmansland. Vi ar 5 som hoppar av bussen.Men det jobbiga den har gangen ar att det bara ar vi 4 som ska till laos, den ena tjejen hoppade av for en PP (pisspause),vilket chaffisen inte marker. Sa bussen kor ivag utan henne.. (men efter manga om och men vander bussen och plockar upp henne) sa ingen storre skada skedd for henne.bara lite panikslagen sadar.
Sa dar sitter vi i 1h..2h..3h.. och det var sviiiiiinkallt! med flera lager trojor, byxor,filtar och allt. Vilket dock inte hjalpte spec mycket. Utan vi fros som svin anda..Men tillslut sa kommer bussen. Sa vi springer in och lyckas fa hela nedre och ovre bakredelen av bussen for oss sjalva.. ANTLIGEN, nu kan vi sova!
fast bara i 4 h.. sen var det dags for passkontrollen. Och har vid gransen var det annu kallare. Vi va nara att avliva oss sjalva..
Men efter att ha statt och vantat i ca 2 timmar pa att fa stampla ut , sa blev vi tvungen att ga 10 min for att ta oss till gransen och ga igenom passkontrollen. Och eftersom det var sondag sa blev vi tvungen att betala 5 dollar med for overtid. En liten parantes bara. Kan ju lika garna lagga in den nar jag anda ar i gang..
tillslut ar vi igenom..
kliver pa fel buss. fel buss igen..3e gangen gillt.
okej.. nasta problem!
-var ar min vaska?
Dum och yrvaken som jag ar lamnar jag den inne i bussen(forsta och sista gangen), det var ju enda ingen dar tankte jag och vi ska ju bara springa kontrollerna.
Min vaska ar alltsa borta och jag far varldens panik! forsoker fa kontakt med dom som jobbar pa bussen, men dom skrattar mest och rycker pa axlarna,"NO NO'.. jag kanner hur jag borjar koka,jag drar till med mordarblicken, (vilket tydligen funkade mehe). For alla sluta garva och kollade pa varandra "bag?" YES,idiot a bag" oke oke, one moment!
jag gar bak igen.. men ingen vaska kommer. jag gar fram igen och dom sager samma sak. till slut kommer chaffisen och skriker nagot pa babianspraket och sedan kommer en kille med vaskan..
TACK,sen sov jag med vaskan hela resan!

Kommentarer
Postat av: byyyyyyyyyyyyyyyyy

hallå dags att komma hem nuuuuuuu!!!!!

2011-04-03 @ 13:36:24
Postat av: Anonym

De tycker jag med!!!!!

2011-04-03 @ 13:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback